تعریف هدیه


هدیه تحفه و پیشکشی است که در تمام فرهنگ ها و کشورهای مختف جهت ابراز محبت و علاقه و نیز دوستی و تحکم رابطه به دیگران داده می شود. تحفه بدون انتظار دریافت از شخص مقابل ارائه می شود. رایگان بودن هدیه نشان از لطف و دوستی اشخاص می باشد. یکی از مزیت هایی که در دادن هدیه به افراد می باشد، این است که از غم و ناراحتی فرد کاسته و باعث خشنودی و خوشحالی می شود.

ارتباط میان هدیه و تبلیغات


تاثیری که هدایای تبلیغاتی تبلیغات بر افکار انسان می گذارد می تواند در فروش محصولات نقش مهمی ایفا نماید. علاوه بر روش هایی که ذکر شد، روش دیگری جهت تبلیغات وجود دارد که امتیازات بسزایی نسبت به روش های قبل دارد. در صورتی که هدیه ای به مشتریان ارائه شود، که همزمان بتواند موجب خشنودی شده و شرایط آشنایی با محصول را فراهم نماید، روشی مناسب بصورت غیر مستقیم جهت تبلیغ محصول می باشد. در این روش، علاوه بر ایجاد حس انسان دوستانه جهت اخذ هدیه، کالای مورد نظر در اذهان قرار می گیرد و احتمال خریداری آن کالا توسط مشتری را چندین برابر افزایش می دهد.

نتیجه گیری:

با توجه به اهمیت هدیه در بهبود کیفیت روابط اجتماعی میان انسانها و نیز جایگاه تبلیغات در معرفی و فروش کالا، تلفیق هدیه و تبلیغ یک برند روشی هوشمندانه و تأثیرگذار میباشد.

پنجشنبه 14 شهریور 1398
بؤلوملر :